CoreT-cOreT pasal Aq

My photo
diamond bay, Payrock, Malaysia
NamE aq nUROL FasIHA binti NasrI... fRom pEraK...Now STudy kt Universiti Malaya,k.l n wat degree in malaY studies major language n minOr MEDIA..,aq TeLAH dilahirkan pada tggal 24 march 1989 pDa jam 3a.m hri jumaat..BErkt Kelahirn aq..huhu.Mak SY OWG banjar same gak my abah,,so da cmpur2,,sy Pown owg banjar la.hehe,,,,,just a sImple girl..Plesss bg komen Kt MY blog k....

how long I active with blogger

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers
bape owg da skodeng blog aq : web site hit counter

Monday, June 13, 2011

kecantikan vs remaja

Olaaaa....remaja? if  talk about remaja...what on ur mind?? Lasak, suka kan something yg mencabar, berani, sukakan benda baru, fresh,  a simple world can tell about remaja is  “ bebas”. Kowg setuju x apa yang sayha  cakap ni? Bebas tu bukan bererti bebas daripada segalanya but bebas daripada rasa yg sering menggangu life kowg. Dalam entri kali ni sayha nak bercerita pasal bebas untuk mencari kecantikan. Terutama girls yg kat luar sana ofcz u’ll amat pentingkan kecantikan rite? Cantik itu subjektif..tapi xsalah jika kita ingin kelihatan cantik. Xkira u’ll gelap, pendek, gemuk, atau apa2 je la setiap orang ada kecantikan tersendiri. Setiap org xde halangan untuk mendapatkan kecantikan. Kita bebas to  get the beautiful..don’t shy with ur self...tell to all  of  ur friends....tell them...u also beautiful..orite..as a teens, kita tidak akan dapat lari daripada masalah kulit wajah yang kusam dan bermasalah. Kowg suka x buah strawberi? Selalu kowg akan nampak if pergi cameron higtland, tp kini kat super market byk da jual..buah strawberi cantik kan dengan warna merah yang menggoda dan berbentuk hati pasti menarik perhatian. Tapi kowg tahu x disebalik kilauan kemerahannya terselit khasiat yang mampu mengembalikan wajah yang halus mulus dan berseri. Jom kita lihat apa khasiat strawberi :
*    Buah strawberi mempunyai pelbagai khasiat. Warnanya yang merah menyala adalah kerana buah strawberi kaya dengan antioksida yang tinggi selain daripada vitamin C, kaya serat, rendah kalori, folat, potassium serta asid ellagic.
*    Antara khasiat memakan dan mengamalkan penggunaan stawberi ia mampu mencegah atau melambatkan proses penuaan, mencerahkan kulit  serta memutihkan gigi.
*    Buat kamu yang menghadapi kulit wajah yang kusam dan tidak bermaya cubalah sendiri masker strwberi yang boleh dibuat sendiri di rumah. Berikut adalah langkah2 untuk menyediakannya :
·        Ambil beberapa biji buah strawberi dan lumatkannya sehingga hancur.
·        Campurkan dngan 1 sudu besar madu dan gaulkan sebati.
·        Biarkan selama lebih kurang 30 minit.
·        Sapukan pada wajah dan biarkan sehingga kering.
·        Bilas dengan menggunakan air suam. Dgn mengamalkan masker strwberi ini semggu sekali wjah kamu akan menjadi cerah dan berseri.
         Jangan lupa mencuba k...=)

No comments: